Vrijgave

Claire O'Dell, Marketing
codell@modalshop.com

Nieuwe geluidsniveaumeter en geluidsbewakingssysteem

Ontworpen voor toegang via webbrowser

6 juni 2017, Depew, New York - Larson Davis, een divisie van PCB Piezotronics, kondigt de lancering aan van de nieuweSoundAdvisorTM Model 831C geluidsniveaumeter en Model NMS044 geluidsmonitoringsysteem. Ontworpen met input van akoestische professionals van over de hele wereld, bevat de SoundAdvisor Model 831C meet- en communicatieopties die ideaal zijn voor akoestische adviseurs, milieu-ingenieurs en functionarissen die verantwoordelijk zijn voor naleving van de geluidsnormen.

De SoundAdvisor Model 831C is een robuuste geluidsniveaumeter van klasse 1 die kan worden aangepast aan verschillende testbehoeften. De WiFi-, mobiele en bekabelde internetconnectiviteit stelt gebruikers in staat om het apparaat op afstand te controleren en te bedienen. Of het apparaat nu in de handheld modus wordt gebruikt of op afstand via een webbrowser, de duidelijke interface in kleur is consistent op alle platforms, waardoor het eenvoudig is om gegevens te visualiseren. Extra functies zijn onder andere:

• Intern geheugen uitbreidbaar via USB
  • Continue audio-opname in gecomprimeerd formaat
  • Kloksynchronisatie via GPS of netwerkprotocol
  • Directe ondersteuning voor mobiele communicatie
  • Mogelijkheid om als eigen WiFi-hotspot te fungeren voor betere bereikbaarheid
  • Software Development Kit (SDK) voor eenvoudige aanpassing en integratie

Het SoundAdvisor Model NMS044 Noise Monitoring System maakt gebruik van model 831C om een zelfstandige, zelf gevoede en continu verbonden geluidsmonitor te creëren. Model NMS044 wordt geleverd met 4G cellulaire communicatie, een buitenmicrofoon, buitenbehuizing met batterij en een optie voor weersbewaking. Model NMS044 gebruikt slechts 3,5 watt vermogen en biedt onbeperkte draadloze communicatie op afstand via een draagbaar zonnepaneel. Gebruikers kunnen verbinding maken vanaf een computer, smartphone of ander mobiel apparaat om testparameters te wijzigen, de kalibratie van de microfoon te controleren en gegevens te bekijken, waardoor onnodige uitstapjes naar het veld worden vermeden. Real-time waarschuwingen worden per e-mail of sms verstuurd en kunnen zelfs een geluidsopname bevatten om de geluidsbron te bepalen. Download gegevens op afstand met de meegeleverde G4 Utility Software. Data Navigation and Analysis (DNA)-software is beschikbaar voor verdere analyse en aangepaste rapportage.

"De SoundAdvisor Model 831C is de nieuwste generatie van succesvolle Larson Davis geluidsniveaumeters die metingen van omgevingsgeluid zullen uitbreiden met spannende nieuwe mogelijkheden," zegt Ken Cox, Larson Davis Product Manager. "Eenvoud en gebruiksgemak maken het SoundAdvisor Noise Monitoring System een ideale oplossing voor akoestische adviseurs, milieu-ingenieurs, bouwbedrijven, gemeentelijke nalevingsdiensten, industriële complexen, verkeersingenieurs, windmolenparken, organisatoren van evenementen en nog veel meer."

Ga voor meer informatie naar: www.larsondavis.com/soundadvisor of neem contact op met Ken Cox via kcox@pcb.com.

SoundAdvisor model 831C

SoundAdvisor model NMS044

Over Larson Davis

Larson Davis, een divisie van PCB Piezotronics, biedt een volledige lijn van geluids- en trillingsmeetinstrumenten inclusief klasse 1 geluidsniveaumeters, persoonlijke geluidsdosimeters, octaafband, audiometrische kalibratiesystemen, microfoons en voorversterkers, gehoorbeschermingssoftware en menselijke trillingsbelastingsmonitoren. De producten worden gebruikt voor het meten van de akoestiek in gebouwen, voor het monitoren van omgevingslawaai en ter ondersteuning van diverse auto-, luchtvaart- en industriële toepassingen. www.larsondavis.com

PCB Piezotronics, Inc. is een ontwerper en fabrikant van microfoons, vibratie-, druk-, kracht-, koppel-, belasting- en reksensoren, evenals de pionier van de ICP®-technologie. Deze instrumentatie wordt wereldwijd gebruikt door ontwerpingenieurs en professionals in voorspellend onderhoud voor test-, meet-, bewakings- en controlevereisten in de auto-, luchtvaart-, industriële, R&D-, militaire, educatieve, commerciële, OEM-toepassingen en nog veel meer. Ons Platinum Stock Sensors programma zorgt voor verzending op dezelfde dag van meer dan 10.000 sensoren met levenslange garantie. Met een wereldwijd ondersteuningsteam van Field Sales, Application Engineers en Customer Service Representatives,staat PCB® trots achter haar producten met de diensten die u het meest waardeert, waaronder een 24-uursSensorLineSM, een wereldwijd distributienetwerk en de enige verplichting in de industrie voor totale klanttevredenheid. Bezoek www.pcb.comvoor meer informatie. PCB Piezotronics, Inc. is een volledige dochteronderneming van MTS Systems Corporation. Aanvullende informatie over MTS vindt u op www.mts.com.

PCB® en ICP® zijn geregistreerde handelsmerken van PCB Piezotronics.