Vrijgave:

Katie Lehman, Marketing Manager
Divisies Ruimtevaart & Defensie en Automotive
(800) 828-8840 | klehman@pcb.com

PCB lanceert nieuwe Triaxiale Schok "Pyromid"

ICP Mechanisch geïsoleerde, elektrisch gefilterde triaxiale schokversnellingsmeters

Juni 2019, Depew, NY - PCB Piezotronics, Inc., een volledige dochteronderneming van MTS Systems Corporation (NASDAQ: MTSC), kondigde vandaag een nieuwe triaxiale schokversnellingsmeter aan die ernstig overbelast kan worden zonder schade. Piëzo-elektrische ICP versnellingsmeters bieden een zeer hoge signaaluitvoer (+/- 5 volt volle schaal) en het gemak van tweedraads elektrische connectiviteit. De toevoeging van interne mechanische isolatie minimaliseert de stress bij hoge frequenties die anders optreedt bij ongeïsoleerde versnellingsmeters.

Mechanische isolatie, gekoppeld aan een intern 2-polig elektrisch filter dat is ingebouwd in het ICP-circuit, maakt de algehele respons van de versnellingsmeter op maat om gegevenskwaliteit te garanderen tot frequenties van wel 10 kHz. Deze sensor is momenteel verkrijgbaar in 10 kg [model 350B43] en 5 kg [model 350B44]. Modellen met een bereik van 50 kg en 100 kg zijn binnenkort verkrijgbaar.

350B43

Dit ontwerp is een verbetering ten opzichte van de eerder uitgebrachte 350A43 en heeft een lagere massa en een zwaartepunt dicht bij het montagepunt met doorvoergaten. Dankzij dit nieuwe ontwerp zijn er geen eenassige schokversnellingsmeters meer nodig die op een triaxblok zijn gemonteerd.

Voorbeeldonderwerpen zijn onder andere:

• Nabijveld en verveld pyroshock
  • Schokdemper
  • Explosieve bouten en faseafscheiding
  • Controle van heiblokken
  • Testen van kogelvrije vesten en helmen
  • Schok van metaal op metaal impact

PCB Piezotronics, Inc. is een ontwerper en fabrikant van microfoons, vibratie-, druk-, kracht-, koppel-, belastings- en reksensoren, evenals de pionier van ICP-technologie die wereldwijd door ontwerpingenieurs en professionals in voorspellend onderhoud wordt gebruikt voor test-, meet-, bewakings- en controlevereisten in de auto-industrie, lucht- en ruimtevaart, industrie, O&O, militaire, educatieve, commerciële, OEM-toepassingen en nog veel meer. Met een wereldwijd klantenserviceteam, 24-uurs SensorLine en een wereldwijd distributienetwerk zet PCB zich in voor totale klanttevredenheid. Bezoek www.pcb.com voor meer informatie. PCB Piezotronics, Inc. is een volledige dochteronderneming van MTS Systems Corporation. Aanvullende informatie over MTS is te vinden op www.mts.com