Voor onmiddellijke publicatie

Katie Lehman, Marketing
klehman@pcb.com

Nieuwe ICP® druksensor met ontluchting voor helium

Bespaar tijd en geld met opschroefbare, vervangende waterkoelbuizen

7 september 2017, Depew, NY -PCB's nieuwe Helium Bleed, watergekoelde ICP® druksensor is ontwikkeld voor metingen van de verbrandingsinstabiliteit van raketmotoren. De heliumstroom verhoogt de frequentierespons van de korte verbindingsgang. Model 123B22 kan in het veld worden onderhouden met vervangingswaterkoelbuizen (PCB® Model 065A72). Deze vervangingskoelbuizen kunnen gemakkelijk in het veld worden verwisseld, waardoor de kosten en downtime die gepaard gaan met fabrieksreparaties worden geëlimineerd.

De waterstroom door de koelbuizen beschermt tegen de intense warmtestroom die gepaard gaat met raketmotoromgevingen. Dit zorgt voor een stabiele bedrijfstemperatuur van de sensor in testomgevingen met snel wisselende temperaturen. Deze hoge temperatuur druksensor heeft een bedrijfstemperatuurbereik van -100 tot +250 °F (-73 tot +121 °C) en een uitstekende resolutie. Hij heeft een meetbereik van 3.000 psi (20.685 kPa) met een maximale druk van 5.000 psi (34.475 kPa). De geïntegreerde ICP® elektronica in model 123B22 heeft een spanningsuitgang met lage impedantie die over lange kabellengtes kan worden verzonden. Aan de sensor is een stevige integrale kabel van 4 voet bevestigd die eindigt in een 10-32 plugconnector.

Dit model is beschikbaar voor onmiddellijke verzending. Ga voor meer informatie naar: https://www.pcb.com/123Series

Helium afvoerende ICP® druksensor model 123B22 van PCB Piezotronics, Inc.

PCB Piezotronics, Inc. is een ontwerper en fabrikant van microfoons, vibratie-, druk-, kracht-, koppel-, belasting- en reksensoren, evenals de pionier van de ICP®-technologie die wereldwijd door ontwerpingenieurs en predictieve onderhoudsprofessionals wordt gebruikt voor test-, meet-, bewakings- en controlevereisten in de automobiel-, ruimtevaart-, industriële, R&D-, militaire, educatieve, commerciële, OEM-toepassingen en nog veel meer. Met een wereldwijd klantenserviceteam, 24-uurs SensorLineSM en een wereldwijd distributienetwerk zet PCB® zich in voor totale klanttevredenheid. Bezoek www.pcb.com voor meer informatie. PCB Piezotronics, Inc. is een volledige dochteronderneming van MTS Systems Corporation. Aanvullende informatie over MTS vindt u op www.mts.com.

PCB® en ICP® zijn geregistreerde handelsmerken van PCB Piezotronics, Inc.