Release:

PCB Piezotronics, Inc. - Marketing
jcarlo@pcb.com

PCB Piezotronics, Inc. lanceert subminiatuur ICP druksensoren

Dynamische drukmeting voor de kleinste ruimtes

18 december 2018, DEPEW, NY - PCB Piezotronics, Inc., een volledige dochteronderneming van MTS Systems Corporation (NASDAQ: MTSC), heeft zijn kleinste ICP-piëzo-elektrische, druksensor met integrale looddraden uitgebracht. De Model 105C druksensor is even robuust als de grotere sensoren van PCB, maar compact genoeg om in kleine ruimtes of gebieden met krappe spelingen te passen. Het kleine formaat en de stijfheid van een kwartsdetectie-element leveren een zeer hoge resonantiefrequentie (> 250 kHz) op voor hoogwaardige metingen waar andere piëzo-elektrische druksensoren niet passen of overleven.

De totale lengte is met 48% verminderd ten opzichte van modellen met connectoren, waardoor de sensor kan worden geïnstalleerd op strategische plaatsen waar zich onregelmatige drukschommelingen en cavitatie voordoen. Bijvoorbeeld rond waaiers, propellers of vloeistofstralen. De meter levert dynamische metingen van volledig vacuüm tot 100 psi (690 kPa) en heeft ook toepassingen in windtunnels met de juiste thermische bescherming.

Andere voorgestelde toepassingen zijn:

• Scheepsschroeven en stuurvlakken
  • Modellering op schaal van vliegtuigen en ruimtevaartuigen
  • Hydraulische en vloeistofmediacontroles.

352A59

Model 105C

Model 105C wordt op bestelling gebouwd en is nu beschikbaar. Bezoek www.pcb.com voor aanvullende informatie of neem contact op met Kevin Kolmetz, PCB Product Marketing Manager op (800) 828-8840 x2213 of kkolmetz@pcb.com.

PCB Piezotronics, Inc. is een ontwerper en fabrikant van microfoons, trillingen, druk, kracht, koppel, belasting, en reksensoren, evenals de pionier van ICP technologie gebruikt door ontwerp ingenieurs en predictief onderhoud professionals wereldwijd voor test, meting, monitoring, en controle eisen in de automobiel-, luchtvaart-, industriële, R&D, militaire, educatieve, commerciële, OEM-toepassingen, en nog veel meer. Met een wereldwijd klantenserviceteam, 24-uurs SensorLine en een wereldwijd distributienetwerk, zet PCB zich in voor totale klanttevredenheid. Bezoek www.pcb.com voor meer informatie. PCB Piezotronics, Inc. is een volledige dochteronderneming van MTS Systems Corporation. Aanvullende informatie over MTS is te vinden op www.mts.com.