Release:

PCB Piezotronics - Marketing
(800) 828-8840 x2714
ecollins@pcb.com

PCB Piezotronics, Inc. introduceert druksensor voor ultrahoge temperaturen, ideaal voor verbrandingsdynamica en thermo-akoestische metingen.

Model 176A31 maakt continue werking mogelijk bij 1400 °F (760 °C) zonder noodzaak voor waterkoeling.

15 juni 2021, Depew, NY - PCB Piezotronics, Inc. kondigde vandaag de release aan van een nieuwe ultra-hoge temperatuur druksensor voor verbrandingstesten en thermo-akoestische drukmetingen met een uniek ontwerpelement dat de noodzaak voor waterkoeling elimineert. Het nieuwe model 176A31 druksensor heeft een temperatuurclassificatie van 1400 °F (760 °C).

Deze nieuwe druksensor meet de verbrandingsdynamiek, evenals gasturbine metingen, thermo-akoestische metingen, raketmotor verbrandingsinstabiliteit of elke hoge temperatuur, dynamische gasdrukmeting. In deze veeleisende testomgevingen gebruikt PCB's UHT-12 sensorelement een kristal dat is ontworpen voor nauwkeurigere metingen met minder ruis tijdens grote temperatuurschommelingen.

De 176A31 druksensor heeft een hoge gevoeligheid van 6 pC/psi, een meetbereik van 3.000 psi (207 bar) en een maximale druk van 5.200 psi (359 bar).

"Dit nieuwe ontwerp elimineert de noodzaak voor helium ontluchtingsgas en de vereiste voor waterkoeling tot 1400 °F," aldus Bob Metz, directeur verkoop en marketing voor lucht- en ruimtevaart en defensie bij PCB Piezotronics. "Dit maakt de nieuwe 176A31 druksensor een uitstekende keuze voor onderzoeksfaciliteiten die thermodynamische en akoestische metingen uitvoeren tijdens verbrandingsonderzoek."

Meer informatie is beschikbaar op https://bit.ly/3hr0u1v. Voor technische vragen en toepassingsondersteuning kunt u contact opnemen met Melissa Maze, business development manager voor lucht- en ruimtevaart en defensie bij PCB Piezotronics, via mmaze@pcb.com of (800) 828-8840 x2242.

PCB Piezotronics is een wereldwijde leider in het ontwerpen en produceren van kracht, koppel, belasting, spanning, druk, akoestische en vibratie sensoren, alsmede de pionier van ICP® technologie. Deze instrumenten worden gebruikt voor het testen, meten, bewaken en controleren in de auto-industrie, ruimtevaart, industrie, O&O, militaire, educatieve, commerciële en OEM-toepassingen en nog veel meer. Van kant-en-klare voorraad producten tot op maat gemaakte specials, PCB© staat trots achter hun producten met diensten die u het meest waardeert, met inbegrip van gratis klantenservice, 24-uurs SensorLinesm, een wereldwijd distributienetwerk, en de enige verplichting in de industrie voor totale klanttevredenheid. Ga voor meer informatie naar www.pcb.com.

PCB en ICP zijn geregistreerde handelsmerken van PCB Group, Inc.