Release:

Vice President, Strategie en Investeerdersrelaties
IR@amphenol.com

AMPHENOL RONDT OVERNAME VAN MTS SYSTEMS AF

7 april 2021, Wallingford, Connecticut - Amphenol Corporation (NYSE: APH), een toonaangevende wereldwijde leverancier van hoogtechnologische interconnectie-, antenne- en sensoroplossingen, heeft vandaag aangekondigd dat het de overname van MTS Systems Corporation ("MTS") heeft afgerond. In verband met de afronding van de transactie zullen de gewone aandelen MTS niet langer op de NASDAQ worden verhandeld.

"We zijn verheugd dat we onze overname van MTS hebben afgerond en dat we het getalenteerde MTS-team in de Amphenol-familie mogen verwelkomen", aldus R. Adam Norwitt, president en CEO van Amphenol. "De gecombineerde kracht en breedte van de zeer complementaire sensor productportfolio's van onze bedrijven zal ons in staat stellen om onze klanten een uitgebreid aanbod van innovatieve technologieën in meerdere eindmarkten te bieden. We kijken uit naar de nieuwe mogelijkheden die ontstaan door de gezamenlijke sterke punten van Amphenol en MTS Sensors terwijl we verder profiteren van het groeipotentieel op lange termijn van de elektronische revolutie."

Amphenol verwacht dat de MTS Sensors activiteiten ongeveer 350 miljoen dollar aan omzet zullen toevoegen in de eerste twaalf maanden na de closing. Zoals eerder bekend gemaakt, zal MTS Sensors naar verwachting $0,05 bijdragen aan de winst per aandeel van Amphenol in de eerste twaalf maanden na afronding, exclusief de aan de overname gerelateerde kosten en inclusief de recente 2-voor-1 aandelensplitsing.

Zoals eerder aangekondigd heeft Amphenol een overeenkomst gesloten om de MTS Test & Simulatie activiteiten te verkopen aan Illinois Tool Works Inc. (NYSE: ITW). De overeengekomen verkoopprijs voor de transactie bedraagt $750 miljoen, onder voorbehoud van bepaalde aanpassingen na afronding en exclusief transactiegerelateerde kosten. De verkoop van de Test & Simulatie activiteiten zal naar verwachting worden afgerond na ontvangst van alle vereiste wettelijke goedkeuringen. Tot die tijd zal Amphenol de Test & Simulation business boeken en rapporteren als een beëindigde activiteit. Amphenol is van plan om de MTS overname verder te bespreken op haar eerste kwartaal earnings call, gepland voor 28 april 2021.

Over Amphenol

Amphenol Corporation is een van 's werelds grootste ontwerpers, fabrikanten en verkopers van elektrische, elektronische en glasvezelconnectoren en interconnectiesystemen, antennes, sensoren en op sensoren gebaseerde producten en coaxiale en snelle speciale kabel. Amphenol ontwerpt, produceert en assembleert zijn producten in faciliteiten in Amerika, Europa, Azië, Australië en Afrika en verkoopt zijn producten via zijn eigen wereldwijde verkoopteam, onafhankelijke vertegenwoordigers en een wereldwijd netwerk van elektronica distributeurs. Amphenol heeft een gediversifieerde aanwezigheid als leider in snelgroeiende gebieden van de interconnectiemarkt, waaronder: Automotive, breedbandcommunicatie, commerciële luchtvaart, industrie, informatietechnologie en datacommunicatie, militair, mobiele apparaten en mobiele netwerken....